‏نمایش پست‌ها با برچسب نیروهای اشغالگر ناتو. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب نیروهای اشغالگر ناتو. نمایش همه پست‌ها

۰۶ دی، ۱۳۹۲

بر اثر حمله فدایی در کابل،12 تن اشغالگر کشته و4 موتر کروزین نابود گردید

cD01MzI2MDczMmU1MGQ1NTlmMWJhYWNjZjk0YTYzOGM2MyZnPTY2MGMxNGZjYWZmZDQ4ZjNmMDRjZTkyYmQ5ODIwNjg1

ذبیح الله مجاهد : گزارش های تازه از شهر کابل حاکی است، در اثرحمله فدایی بر یک کاروان عساکر اشغالگر در حوزه نهم شهر کابل،تلفات سنگین جانی و مالی به دشمن وارد گردید.

حمله ساعت یک بعد از ظهر امروز در منطقه سرک نو نزدیک یک مهمانخانه" فنکس" توسط مجاهد فدایی امارت اسلامی حبیب الرحمن قندزی بایک عراده موتر نوع کرولا مملوء از مواد نیرومند انفجاری صورت گرفت.

که در نتیجه آن 12 تن اشغالگر کشته و شمار زیاد دیگر زخمی شدند.

شاهدان عینی میگویند که در حمله 4 عراده موتر نوع کروزین امریکایی کاملا طعمه حریق گردید و اکنون شمار زیاد عساکر دشمن به ساحه رسیده، منطقه محاصره است.

متن کامل

حمله بر توقفگاه اکمالاتی دشمن در کابل

talafat_1

گزارش ها از کابل پایتخت کشور حاکی است که مجاهدین امارت اسلامی بریک پایگاه اکمالاتی عساکر اشغالگر در منطقه پلچرخی کابل حملۀ مسلحانه و عملیات انفجاری انجام داده اند.

پایگاه دشمن که در نزدیک پوسته های تلاشی  موقعیت دارد، ساعت یک بجه دیشب توسط ماین های تاکتیکی و مسلحانه مورد حمله قرار گرفت که در اثر آن، در تمام پایگاه دشمن آتش در گرفته است.

به اساس معلومات ابتدائی 8 عراده تریلر که حامل تانگ های امریکایی  و برای فرار آماده شده بود، کاملا نابود گردیده است و ساحه توسط دشمن محاصره است .

جزئیات بیشتر از این عملیات متعاقبا بنشر خواهد رسید ان شاء الله.

ذبيح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی

۱۴۳۵/۲/۲۴هـ ق

۱۳۹۲/۱۰/۶هـ ش ــ 2013/12/27م

متن کامل

۰۶ مرداد، ۱۳۹۲

در طی حمله فدایی در لشکرگاه ، 8 تن اشغالگر کشته شدند

amrican army for afghanisatn 2013

قاری یوسف احمدی : گزارش های رسیده از ولایت هلمند حاکی است که حوالی ساعت 10 بجه صبح امروز ، عساکر اشغالگر ، توسط تانک های شان در کوچه صادق از مربوطات شهر لشکرگاه مرکز این ولایت پیاده گردیده و سپس در منطقه برای تعمیر یک قرارگاه برای مزدوران شان ( عساکر اردوی اجیر ) در حال تجمع بودند که مورد حمله فدایی یک تن ازمجاهدین امارت اسلامی قرارگرفتند .

در این عملیات که از طرف یک تن از مجاهدین سربکف امارت اسلامی ( احمدی از باشندگان ولسوالی نوزاد این ولایت ) توسط واسکت انفجاری صورت گرفت ، 8 تن اشغالگر جابجا کشته شده و 6 تن دیگر نیز بشدت زخمی شده اند .

متن کامل

۰۲ مرداد، ۱۳۹۲

در نتیجه یک حمله فدایی در قرباغ غزنی 17 تن اشغالگر کشته و4 تانگ نابود گردید

ذبیح الله مجاهد : گذارشات تازه از ولایت غزنی حاکی است در اثریک حمله فدایی در ولسوالی قرباغ آن ولایت به عساکر اشغالگر تلفات سنگین جانی و مالی وارد گردید.

به اساس خبر، حمله ساعت 11 چاشت امروز در پیش پایگاه نظامی امریکایی ها در نزدیک مرکز آن ولسوالی توسط مجاهد قهرمان امارت اسلامی عبد لله باشنده ولایت میدان وردگ صورت گرفت. حمله فدایی موتر بم درحالی بر کاروان محاربوی دشمن انجام یافت که از پایگاه شان بیرون شدند و به سوبی در حرکت بودند.

شاهدان عینی میگویند که در اثر این حمله موفق فدایی، 17 تن اشغالگر امریکایی کشته و20 تن دیگر شدیدا زخمی شدند. و در حمله 4 تانگ محاربوی دشمن نیز کاملا نابود گردیده است.

متن کامل

۰۱ مرداد، ۱۳۹۲

مهمات عمل نکرده ناتو دردسر بزرگ برای مردم افغانستان

13920501000112_PhotoL

به گزارش خبرگزاری فارس، نهاد مین‌روبی سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که مهمات عمل نکرده ناتو در افغانستان، سبب افزایش تلفات غیرنظامیان افغان شده است.

در این گزارش با نگرانی از انفجار مهمات برجای مانده از نظامیان ناتو در افغانستان تصریح شده است: از سال 2008 میلادی تاکنون 53 غیرنظامی که بیشتر آنان کودکان هستند بر اثر انفجار این مهمات کشته و یا زخمی شده‌اند.

 

13920501000078_PhotoL

13920501000112_PhotoL
به گزارش پایگاه خبری «طلوع‌نیوز» افغانستان، در همین حال سخنگوی آیساف ضمن تأیید موجودیت مهمات عمل نکرده در نزدیک پایگاه‌های نظامیان ناتو در افغانستان، اظهار داشت: ناتو مکلف است تا جلو این تهدیدها را بگیرد.پیش از این نیز بسیاری از نهادهای حقوق بشری در خصوص استفاده نظامیان ناتو از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده در افغانستان هشدار داده بودند.

13920501000079_PhotoL

13920501000096_PhotoL

حملات هوایی، تیراندازی به سوی غیرنظامیان، دستگیری‌های خودسرانه و حرکات جنون آمیز نظامیان ناتو در برابر کودکان چون حادثه «پنجوایی قندهار»، از دیگر تهدیدات حضور نظامیان خارجی در افغانستان است.

همچنین ترویج فرهنگ ابتذال، بی‌توجهی به سنت‌ها و فرهنگ مردم افغانستان و هتک حرمت مقدسات اسلامی توسط نظامیان خارجی در افغانستان از دیگر تبعات منفی اشغال افغانستان محسوب می‌شود.

متن کامل

۲۷ تیر، ۱۳۹۲

دولت آلمان جاسوسي اينترنتي ناتو در افغانستان را تاييد كرد

800px-NATO_flag.svg

روزنامه بيلد روز چهارشنبه با استناد به يك سند محرمانه ناتو در تاريخ يكم سپتامبر سال ۲۰۱۱، از انجام جاسوسي هاي اينترنتي در افغانستان خبر داد كه با نرم افزار جاسوسي اينترنتي آژانس امنيت ملي آمريكا (NSA) موسوم به PRISM اما در قالب نيروهاي ناتو مستقر در اين كشور انجام شده است.
به نوشته اين روزنامه آلماني،سند محرمانه ناتو حكايت از اين دارد كه به همه فرماندهان منطقه اي نيروهاي آيساف در مقر اصلي اين نيروها در افغانستان، اطلاعات و دستورات مشخصي براي كاركردن با اين برنامه جاسوسي ارائه شده است.
به گزارش اين روزنامه،در اين سند محرمانه به فرماندهان آيساف در افغانستان توضيح داده شده كه به چه ترتيبي نسبت به شنود مكالمات تلفني و كنترل ارتباطات اينترنتي با استفاده از نرم افزار PRISM اقدام كنند.
برپايه اطلاعات روزنامه بيلد، برنامه شنود اشاره شده در سند محرمانه ناتو، به صورت مستقيم زير نظر آژانس امنيت ملي آمريكا (NSA) عمل مي كند.
سخنگوي دولت آلمان روز چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران با تاكيد بر اينكه اين دو برنامه جاسوسي به صورت كاملا متفاوت اجرا شده است،گفت:عمليات جاسوسي اينترنتي PRISM در افغانستان زير پوشش نيروهاي نظامي ناتو و آيساف در اين كشور انجام مي شود.
اشتفن زايبرت در عين حال با رد ادعاهاي مطرح شده در روزنامه بيلد خاطرنشان كرد: جاسوسي هاي اينترنتي و جمع آوري اطلاعات در افغانستان اقدامي محرمانه نبوده است .
وي همچنين تاكيد كرد كه دولت آلمان از واشنگتن خواسته است كه هرچه سريعتر اطلاعات بيشتري درمورد شنود و جمع آوري اطلاعات در اين كشور ارائه داده و به طور دقيق مشخص كند كه چه اطلاعاتي بدست آورده و در كدام تاسيسات و سفارت خانه هاي اروپايي شنود انجام داده است.
سخنگوي دولت آلمان خاطرنشان كرد: از آمريكايي ها خواسته ايم هر چه سريعتر با غير محرمانه اعلام كردن اسناد و اطلاعاتي كه غيرقابل انتشار اعلام شده، نسبت به اطلاع رساني درمورد آنها اقدام كنند.
در همين راستا،سرويس اطلاعاتي خارجي آلمان (BND )نيز امروز با صدور يك اعلاميه مطبوعاتي،اطلاعات منتشر شده در روزنامه بيلد را تكذيب كرد.
سرويس اطلاعاتي خارجي آلمان در اطلاعيه خود آمريكايي بودن برنامه جاسوسي در افغانستان را تكذيب و تاكيد كرده است كه برنامه جاسوسي ناتو - آيساف در اين كشور محرمانه نيست.
BND همچنين تاكيد كرده كه هيچ اطلاعاتي درمورد وسعت برنامه جاسوسي اينترنتي آمريكا (NSA) ندارد.

متن کامل

۰۶ فروردین، ۱۳۹۲

خبرتازه : براثر حملۀ فدایی درنادعلی ، ۴۰ عسکر خارجی بشمول ۱۰ عسکر داخلی بهلاکت رسیدند




قاری یوسف احمدی : ازولایت هلمند خبر رسیده است که قرارگاه مهم اشغالگران درولسوالی نادعلی مورد حملۀ فدایی قرارگرفته است .

به اساس خبر ، حوالی ساعت ۶ بجه عصر روز گذشته ،ابتدا یک تن ازمجاهدین فدایی بنام شیخ ازباشندگان این ولایت توسط یک عراده موتر نوع مازدا مملو ازمواد انفجاری برقرارگاه اشغالگر دست به حملۀ فدایی زده وسپس ۱ ۱ تن ازمجاهدین سربکف مجهز باسلاح های سبک وسنگین درقرارگاه دشمن داخل گردیده وعساکرخارجی وداخلی را هدف مستقیم قراردادند .

دراین عملیات که تاسه ساعت کامل جریان داشت ، درطی آن ۴۰ تن اشغالگر بشمول ۱۰ عسکر داخلی کشته شده و۲۰ تن دیگر نیز بشدت زخمی شده اند .

گفته میشود که دراین عملیات استشهادی مجاهدین ۲ بالون کشفی قرارگاه نیز کاملا تخریب گردیده است .
متن کامل

۳۰ آذر، ۱۳۹۱

آسوشیتد پرس: 2035 نظامی آمریکایی در افغانستان کشته شده است

6OA70055
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس طی یک گزارش اعلام کرده که در نتیجه حمله آمریکا به افغانستان در اواخر سال 2001 حداقل 2035 نظامی آمریکایی در این تهاجم کشته شدند.
به گفته این خبرگزاری 1698 نفر از کشته شدگان در بخش خدمات نظامی بوده است.
در ادامه گزارش آسوشیتد پرس آمده است که از آغاز عملیات نظامی آمریکا در افغانستان 18،109 نفر در این جنگ زخمی شدند.
آمار و ارقام این خبرگزاری آمریکایی 2035 نظامی کشته و 18،109 اعلام شده،درحالی که بر اساس آمار و ارقام سازمان ها و نهاد های بی طرف این آمار و ارقام به مراتب بالاتر از آن چیزی است که دولت آمریکا به آن اعتراف کرده است.
از طرفی این گزارش فقط آمار تلفات نیروهای آمریکایی را اعلام کرده در حالی که اگر آمار کشته و زخمی های دیگر نظامیانی که در افغانستان حضور دارند نیز به آن اضافه شود آمار تلفات نظامیان خارجی در افغانستان به مراتب افزایش می یابد.

متن کامل

هراس آمریکا از ادامه نبرد نظامی در افغانستان

97982nh6_Kabul 2008
آمریکا پس درماندگي در صحنه نبرد نظامی با طالبان، برای خروج از بحران افغانستان به دنبال مذاکره سیاسی با این گروه است.

سدهارت شری واستو ، نویسنده پاکستانی با انتشار گزارشی درباره افغانستان که در روزنامه «امت» منتشر شد، به بررسی وضعیت آمریکا در افغانستان پرداخته و می‌نویسد:

بعد از خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان، دردسرهای زیادی برای نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به وجود آمده است.

آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند با گروه‌های مسلح افغانستان به توافق برسند که این موضوع آبرومندانه خارج شدن از افغانستان را با چالش مواجه ساخته است.

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که غیر از مربیان فرانسوی تمام نیروهای فرانسوی بدون استثنا از افغانستان خارج می‌شوند.

فرانسه در حال حاضر غیر از آموزش سربازان افغان و کمک مالی برای بازسازی افغانستان فعالیت دیگری در این کشور انجام نمی‌دهد.

وزرات دفاع فرانسه به صراحت عنوان می‌کند که نیروهای فرانسوی حاضر نیستند در عملیات علیه طالبان یا سایر شبه‌نظامیان شرکت کنند.

شدت تلفان نیروهای فرانسوی در افغانستان بشدتی زیاد بود که در آخرین مورد از تلفات نیروهای این کشور در افغانستان ، این کشور تصمیم گرفت تا خروج نیروهای خود را سرعت ببخشد و پیش از موعد مقرر از افغانستان خارج شود .آمارهای دقیق تلفات نظامیان فرانسوی و دیگر نظامیان مستقر در افغانستان از سوی هیچ نهادی هیچ وقت منتشر نمیشود ، اما بر اساس گزارش مجله فرانسوی «لا فرانسوا» در گزارشی مفصل از کشته شدن 88 نفر و زخمی شدن تعداد زیادی از نیروهای فرانسوی در افغانستان خبر داد.

در حال حاضر تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان 66 هزار نفر و بقیه نیروهای خارجی نیز 35 هزار تن می‌باشند.
از بین نیروهای خارجی، کشورهای هلند، کانادا، کره و فرانسه نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده‌اند و این در حالی است که 23 هزار نفر از نیروهای آمریکایی نیز در ابتدای سال 2013 از این کشور خارج می‌شوند و فقط 44 هزار نفر از نیروهای ‌آمریکایی در افغانستان حضور خواهند داشت.

تعداد نیروهای آمریکایی که در افغانستان می‌مانند برای مقابله با طالبان بسیار کم هستند که همین موضوع سبب شده است تا آمریکا به دنبال راه‌حل دیپلماتیکی برای به تفاهم رسیدن با طالبان باشد.

طبق گزارش «کمیسیون دفاعی آلمان» که از اعضای پارلمان و نمایندگان سازمان اطلاعات این کشور تشکیل شده، تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای مذاکره با طالبان شکست خورده است و ادامه این وضع سبب وخامت اوضاع می‌شود.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های بین‌المللی برای بازسازی افغانستان و برقراری امنیت در این کشور نیز مانند اقدامات آمریکا بی‌نتیجه بوده زیرا وضعیت اقتصادی و امنیتی افغانستان بهبودی نیافته است.

کارشناسان آمریکایی بر این باورند که تلاش‌های سیاسی و نظامی آمریکا و متحدانش در افغانستان شکست خورده است.

«کرشن سری نواسن» معاون سابق وزیر خارجه هند با شرکت در سمیناری با محوریت افغانستان ابراز داشت: هیچ شکی وجود ندارد که آمریکا و متحدانش در افغانستان شکست خورده‌اند و بعد از خارج شدن نیروهای خارجی از افغانستان قدرت این کشور دوباره به دست طالبان می افتد‌.

وی در ادامه گفت: خارج شدن نیروهای خارجی از افغانستان به معنای بازگشت وضعیت افغانستان به سال 2001 است.

سری نواسن تأکید کرد: از یک سو، نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان هنوز در وضعیت ایده عالی قرار ندارند و از سوی دیگر، اثری از تضعیف طالبان و گروه‌های مسلح دیده نمی‌شود.

طبق گزارش مجله «نیویورک تایمز» چاپ آمریکا، تلفات سربازان ارتش افغانستان نسبت به نیروهای خارجی مستقر در این کشور بیشتر است که این نشان از آموزش نظامی نادرست، نداشتن سلاح لازم و نبود امکانات برای کمک فوری است.

ظرف یک ماه گذشته تعداد قربانیان نیروهای خارجی در افغانستان 17 نفر بوده و این در حالی است که تعداد کشته‌شدگان افغان 300 نفر بوده است که این امر نشان می‌دهد سربازان ارتش افغانستان توان مقابله با طالبان را ندارند و بعد از خروج نیروهای خارجی تلفات بیشتری می‌دهند.

«فلیپ جونز» رئیس «مرکز مطالعات جهانی دانشگاه آریزونا» در مصاحبه با رادیو «صدای آمریکا» ابراز داشت: به نظر می‌رسد بعد از سال 2014 طالبان مناطق پشتون نشین افغانستان و پاکستان را با یکدیگر متحد کرده و حکومتی مستقل تشکیل دهند اما این موضوع از جانب پاکستان غیرقابل پذیرش است.

وی افزود: طالبان در میان نیروهای ارتش و پلیس افغانستان نفوذ پیدا کرده‌اند و بنابراین نمی‌توان آینده افغانستان را تضمین کرد. شاید به همین علت است که آمریکا گروه‌های جهادی افغان را که با روسیه مبارزه می‌کردند برای مقاومت در برابر طالبان تقویت کرد.

«محمد اسماعیل» وزیر انرژی و آب افغانستان ادعا کرده که با هزاران نفر از فرماندهان جهادی در ارتباط است و قرار شده این افراد با دریافت حقوق از دولت افغانستان در برابر طالبان ایستادگی کنند.

«گری اشمیت» کارشناس آمریکایی نیز معتقد است که هیچ تضمینی برای آینده افغانستان وجود ندارد و نیروهای خارجی در مأموریت خود شکست خورده‌اند.

وی افزود: بعد از تخلیه افغانستان توسط نیروهای خارجی، طالبان قدرت را در این کشور به دست می‌گیرند و اگر طالبان بعد از مذاکرات صلح از حمله به کابل صرف نظر کنند باز هم تمام تلاش خود را برای نابودی گروه‌های مخالف و سربازان ارتش افغانستان که توسط آمریکا آموزش داده می‌شوند به کار می‌گیرند.

البته این امکان نیز وجود دارد که طالبان بتواند ارتش افغانستان و گروه‌های مخالف را با خود همراه سازند، چون مشاهده قدرت طالبان مانع از مقاومت در برابر آنان می‌شود.

تلاش آمریکا برای مذاکره با طالبان نشان می‌دهد که این کشور به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند با طالبان بجنگد و راه‌های دیپلماتیک برای جلب رضایت این گروه نیز چندان موفقیت‌آمیز نبوده.
همچنین پافشاری آمریکا بر مواضع قبلی نه تنها نتیجه‌ای برای این کشور دربرندارد بلکه تلاش‌های بین‌المللی 10 ساله برای برقراری صلح در افغانستان را نیز با شکست مواجه می‌کند.

حامد کرزی موضوعات جدیدی را در زمینه مذاکرات صلح با طالبان مطرح کرده و قصد دارد خودش به تنهایی وارد مذاکره با این گروه شود.

طبق گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مطالبات تازه رئیس‌جمهور افغانستان نشان می‌دهد که وی خواهان خروج هر چه سریع‌تر نیروهای آمریکایی و صلح با طالبان است.

حضور آمریکایی‌ها در افغانستان به ابزاری برای تلاش هرچه بیشتر کرزی جهت مذاکره با طالبان تبدیل شده است.
این در حالی است که طالبان اعلام کردند که هیچ مذاکره ای با حکومت کرزی که یک حکومت دست نشانده است انجام نمی پذیرد.

کرزی در سخنرانی اخیر خود عنوان کرد که از اوایل سال 2013 شیوه‌های همکاری افغانستان با آمریکا تغییر می‌کند. وی عنوان کرد که شبه نظامیان مستقر در مناطق قبایلی پاکستان بیشتر از طالبان مستقر در افغانستان آمریکا را تهدید می‌کنند.

مجله «یو.اس.ای.تودی» به نقل از اوباما رئیس جمهور آمریکا نوشت: بزودی در ملاقات با کرزی تعداد نیروهای آمریکایی که قرار است بعد از سال 2014 در افغانستان حضور داشته باشند مشخص می‌شود.

مجله «شیکاگو تریبون» نیز در گزارشی هدف آمریکا از برگزاری نشست‌های مختلف درباره افغانستان را جذب کمک 4 میلیارد دلاری از کشورهای عضو ناتو است که قرار شده هر سال توسط آمریکا در این کشور هزینه شود.

رسانه‌های آمریکایی تأکید دارند که تنها راه تقویت نیروی نظامی در افغانستان کمک مالی به این کشور است.

هدف آمریکا جمع آوری پول از کشورهای مختلف به بهانه کمک به افغانستان است اما با این وجود اگر آمریکا نتواند کارآمدی خود را اثبات کند، امکان دخالت نظامی ناتو در افغانستان حتی بعد از سال 2014  نیز وجود دارد.

متن کامل

۲۸ آذر، ۱۳۹۱

طرح دولت انگلیس برای عقب‌نشینی نیروهای این کشور از افغانستان

afghanistan-patrol_2375957british
نخست وزیر انگلیس قرار است جزئیات بیشتری از کاهش شمار نیروهای نظامی این کشور در افغانستان را اعلام کند.


انتظار می‌رود دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس این هفته از خروج دست کم چهار هزار و ۵۰۰ سرباز از افغانستان تا پایان تابستان آینده خبر دهد.

انگلیس اعلام کرده است که نزدیک به ۵۰۰ تن از نه هزار و ۵۰۰ سرباز این کشور، که بیشتر آنان در استان هلمند در افغانستان به سر می‌برند، تا پایان امسال از این کشور خارج خواهند شد.

این در حالی است که بر پایه آنچه برنامه ریزی شده، قرار است نیروهای خارجی تا پایان سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کنند و مسئولیت امنیت کشور را به دولت افغانستان بسپارند.

با وجود این، نخست وزیر انگلیس از اعلام زمان دقیق این عقب نشینی سرباز می‌زند. این در حالی است که بر سر شتاب خروج سربازان از افغانستان میان سیاستمداران و روسای دفاع انگلیس تنش وجود دارد.

پائول فلین، نماینده پارلمان انگلیس، اوایل اکتبر اعلام کرد که سربازان انگلیسی به عنوان سپر انسانی برای اعتبار وزرای انگلیس استفاده می‌شوند. وی همچنین اظهار کرد که این امر بر خلاف خواسته ۸۰ درصد مردم انگلیس برای خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان است.

امريکا و متحدان اين کشور در سال ۲۰۰۱ ميلادي به بهانه مبارزه با تروريسم به افغانستان حمله کردند. به موجب اين تهاجم نظامي، طالبان قدرت را از دست داد اما با گذشت بیش از یک دهه از آغاز این حمله و با وجود حضور هزاران نيروي خارجي، ناامني همچنان در افغانستان موج مي‌زند.

به گفته وزارت دفاع انگلیس (MoD)، شمار کلی نیروهای کشته شده انگلیس از زمان پیوستن این کشور به تهاجم تحت رهبری امریکا به افغانستان به ۴۳۸ تن رسیده است.

متن کامل

خروج بیش از 300 نیروی ایتالیایی از افغانستان تا اوایل سال 2013

Italian army in afghanistan_55

یک فرمانده ایتالیایی اعلام کرد که این کشور تا پایان سال جاری میلادی بیش از 300 نیروی نظامی خود را از افغانستان خارج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داریو رانیئری، فرمانده نیروهای نظامی ایتالیایی حاضر در غرب افغانستان در تماس با جامپائولو دی پائولا، وزیر دفاع ایتالیا گفت: تا پایان سال 2012 میلادی بیش از 300 نظامی مستقر در غرب افغانستان این کشور را ترک خواهند کرد.

بدین تریتب تعداد نیروهای نظامی ایتالیایی حاضر در افغانستان از 3332 تن به حدود 3000 تن کاهش خواهد یافت.

رانیئری با اشاره به این که برنامه‌ریزی برای کاهش نیروهای نظامی ایتالیایی حاضر در افغانستان در راستای روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به نیروهای افغان‌ پیش می‌رود، تصریح کرد:‌ از 22 دسامبر امسال تعداد نیروهای نظامی ایتالیایی حاضر در افغانستان به حدود 3000 تن کاهش پیدا خواهد کرد.

در منطقه غرب افغانستان روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به نیروهای افغان‌ در 30 منطقه از 43 منطقه شروع شده و نیروهای ایتالیایی بیش از ایفای نقش عملیاتی در مراکز، همواره امدادرسانی به نیروهای محلی و آموزش آنها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

متن کامل

۲۷ آذر، ۱۳۹۱

گزارش تکمیلی از حمله فدایی مجاهدین در کابل

kanul_afghanistan_20121217


ذبیح الله مجاهد : در اثر حمله استشهادی یک تن از مجاهدین فدایی امارت اسلامی توسط موتربم بالای شرکت نظامی امریکایی در شهر کابل پایتخت کشور، تلفات سنگین جانی و مالی به دشمن وارد گردید. این حمله فدایی ساعت ۱۱ بجه چاشت امروز توسط یک موتر حامل  ۲۵۰۰ پوند مواد انفجاری بالای یک شرکت نظامی امریکایی صورت گرفت .

به اساس معلومات این شرکت که بنام کنترک یاد میگردید و مسؤلیت حفظ و مراقبت قوای اجیر داخلی را به عهده داشت، و به تعداد ۱۵۰ تن امریکایی،۱۵۰ تن از اجیران داخلی و شمار زیادی ازعساکر اشغالگر متعلق به دیگر کشورها  در آن کار میکردند.

به اساس راپورهای موثق، دراثر این حمله فدایی بییشتر از صد سرباز خارجی و داخلی کشته و صد تن دیگر نیز زخمی شدند.

راپور (گزارش) می افزاید که در این حمله رئیس  شرکت نیز  که یک تبع خارجی میباشد نیز کشته شده است.

همچنان در حمله ساختمان شرکت یاد شده کاملا تخریب گردید و در اثر آتش سوزی که در آن رخ داده خسارات هنگفت مالی به دشمن وارد گردیده و شمار زیادی از موترها وسائط حمل و نقل دشمن نیز نابود گردیده است.

این حمله فدایی توسط مجاهد فدایی، عتیق الله  صورت گرفت، وی  ۲۳ سال داشت و باشنده ولایت پکتیا بود.

این شرکت از مدت ها بدینسو تحت مراقبت مجاهدین قرار داشت که لله الحمد امروز مجاهدین موفق به حمله بر آن گردیدند.

بر اساس این خبر  اکنون عساکرخارجی اجساد کشته و زخمی های شانرا از زیر مخروبه های شرک بیرون میکنند و منطقه تحت کنترول کامل دشمن قرار دارد.

متن کامل

شرکت نظامی امریکایی ها در کابل مورد حمله فدایی قرار گرفت

2012-12-17T105153Z_1_CBRE8BG0U6M00_RTROPTP_2_AFGHANISTAN-BLAST
ذبیح الله مجاهد : خبرهای رسیده از ولایت کابل حاکی است، که یک تن مجاهد فدایی به  شرکت نظامی امریکایی ها در قلب شهر کابل حمله اشتشهادی نموده است.

حمله ساعت ۱۱ صبح امروز در حوزه نهم شهر کابل بر یک شرکت مهم امریکایی های  توسط یک موتر بم  (خودروی بمب گذاری شده) صورت گرفت.

در نتیجۀ این حمله، ساختمان این شرکت نظامی کاملا تخریب گردیده و ده ها کشته و زخمی شدند.

در خبر بدست آمده ، آورده شده که در این حمله بعضی اشخاص مهم دشمن نیز کشته شدند.جزئیات بیشتر حادثه بعدا منتشر خواهد گردید.

متن کامل

۲۵ آذر، ۱۳۹۱

4 تن از نیروهای اشغالگر ناتو در هلمند به هلاکت رسیدند

helicopter%2520crash%2520during%2520the%2520first%2520day%2520of%2520Operati___Helmand 23,08,2010


قاری یوسف احمدی : از ولایت هلمند خبر رسیده است که امروز حوالی ساعت ۱۰ قبل از ظهر ، یک تانک اشغالگران گرجستانی در منطقه “غلام کاریز” ولسوالی موسی قلعه هدف انفجار ماین قرار گرفته است .

در این انفجار تانک دشمن کاملا تخریب گردیده و سه تن عسکر اشغالگر گرجستانی در آن جابجا کشته شده و دو تن دیگر بشدت زخمی شدند .

همچنین از ولایت هلمند خبر رسیده است که گزمه پیاده عساکر اشغالگر در منطقه نهرسراج ولسوالی گریشک  در جریان گیری مسلحانه هدف انفجار ماین قرار گرفته است .

در این انفجار دو عسکر اشغالگر جابجا کشته شده و یک تن دیگر بشدت زخمی گردیده است .

متن کامل

فرانسه آخرین سربازان خود را از افغانستان خارج کرد

E4E33696-050B-4262-94DF-236D7391056F_w640_r1_s_cx0_cy8_cw0

دوسال قبل از پایان فعالیت نیروهای بین‌المللی در افغانستان، آخرین سربازان فرانسه خاک این کشور را ترک کردند.

حدود ۲۰۰ سرباز باقیمانده فرانسه در افغانستان روز شنبه (۱۵ دسامبر) با هواپیما خاک این کشور را ترک کردند. آنها قرار است پس از چند روز استراحت در قبرس روز سه‌شنبه (۱۸ دسامبر) به پاریس وارد شوند.

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه، در ماه ژانویه سال جاری میلادی پس از یک حمله انفجاری علیه نیروهای فرانسوی در افغانستان اعلام کرد خروج سربازان فرانسه از این کشور تسریع خواهد شد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی فرانسه، پس از پیروزی در انتخابات اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی نیروهای نظامی این کشور از افغانستان خارج خواهند شد.

متن کامل

۱۷ آذر، ۱۳۹۱

شهادت 5 تن افغان در ننگرهار به دست قوای اشغالگر

Relatives of slain Afghan civilians

نیروهای اشفالگر در طی اقدامی وحشیانه و طی دو حادثه جداگانه 5 تن از افراد بیگناه را در ننگرهار به شهادت رسانیدند.

ذبیح الله مجاهد : خبرهای رسیده از ولایت ننگرهار حاکی است عساکر اشغالگر در ولسوالی خوگیانی آن ولایت ۲ تن ملکی بی دفاع را در جریان تلاشی به شهادت رساندند.

این وحشی های اشغالگر ساعت یک بجه دیشب در منطقه”ترمی” آن ولسوالی بر منازل مردم عامه چاپه (حمله ناگهانی) انداختند و منازل مردم را وحشیانه مورد تلاشی قرار دادند که در جریان آن، به مردم خسارات هنگفت مالی نیز وارد کردند.

همچنین گزارشات از ولایت ننگرهار بتأسف می رساند که وحشی های اشغالگر در ولسوالی شیرزاد آن ولایت ۳ تن ملکی بی دفاع مهین را وحشیانه به شهادت رساندند.

این وحشی ها ساعت ۱۱ بجه دیشب درمنطقه ستره ترمه آن ولسوالی برمنازل مردم چاپه انداختند و در جریان تلاشی به مردم خسارات هنگفت مالی را نیزبه  بار آوردند.

شاهدان عینی می گویند که علاوه بر شهادت سه تن ملکی یاد شده، مردم آن قریه را لت و کوب کرده ، اذیت و آزار نیز داده اند.

متن کامل

۱۴ آذر، ۱۳۹۱

5 تن از نیروهای اشغالگر ناتو در هلمند کشته شدند

hY387628_Helmandتصویری آرشیو از تلفات نیروهای اشغالگر ناتو در هلمند

قاری یوسف احمدی : از ولایت هلمند خبر رسیده است که روز گذشته حوالی ساعت ۷ شام ، یک تانک زرهی اشغالگران در منطقه یخچال از مربوطات نهرسراج ولسوالی گریشک هدف انفجار ماین قرار گرفته است .

در این انفجار تانک دشمن کاملا طعمه حریق گردیده و ۵ تن عسکر اشغالگر در آن جابجا کشته شده اند .

شاهدان عینی می گویند که عساکر اشغالگر پس از این انفجار تا مدتی از شب منطقه را در محاصره خود قرار داده بودند .

متن کامل

تجاوز سربازان آمریکایی وحشی به زنان پاکدامن افغان

amrican army 20121204063356677

به گفته ساکنان روستايي در شمال افغانستان، نيروهاي وحشی امريکايي با حمله شبانه به خانه روستاييان به چند زن تجاوز کردند.
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان، به گفته محلي‌ها اين حادثه روز يکشنبه (۱۲ آذر، ۲ دسامبر) در روستايي در منطقه چارپولک واقع در ولایت بلخ در افغانستان و هنگامي رخ داد که نيروهاي ويژه امريکايي شروع به جست و جوي خانه به خانه کردند.

با وجود اين، نام اين روستا افشا نشد چرا که به گفته روستاييان فرمانده‌هان نيروهاي امريکايي آنان را تهديد کردند و درباره «عواقب» شکايت کردن درباره اين موضوع به آنان هشدار داده بودند.

به گفته محلي‌ها در جريان اين عمليات، نيروهاي امريکايي زنان و مردان نزديک به ۱۵ خانواده را از يکديگر جدا کرده و به چند زن تجاوز کردند.

از آغاز جنگ تحت رهبري افغانستان در سال ۲۰۰۱، نيروهاي امريکايي در موارد مختلف از افغان‌ها سوء استفاده کرده‌اند.

ماه گذشته يکي از نيروهاي امريکايي که دست به کشتار جمعي شهروندان افغان در جنوب اين کشور زده بود، براي اولين بار پيش از تشکيل يک دادگاه نظامي در امريکا به جنايات خود اعتراف کرد.

متن کامل

۱۲ آذر، ۱۳۹۱

گزارش تکمیلی از حمله مجاهدین بر پایگاه هوایی نیروهای اشغالگر ناتو

3951562-3x2-700x467

ذبیح الله مجاهد : امروز ساعت 6 صبح 12 تن از مجاهدین امارت اسلامی افغانستان حمله ای گسترده را بر علیه نیروهای اشغالگر ناتو و آمریکایی در پایگاه شان در ولایت ننگرهارآغاز کردند.
بر اساس گزارش ها نخست یک تن مجاهد فدایی (صدیق الله) بر دروازه شماره 2 این پایگاه که مخصوص ورود نظامیان آمریکایی بوده، حمله ی فدایی را به وسیله خودرو بمب گذاری شده انجام میدهد که بر اثر آن دروازه ورودی و اتاقک های نگهبانی کاملا نابود میشوند.
به تعقیب آن گروه دوم از مجاهدین فدایی که یونیفورم نیروهای اشغالگر را بر تن داشته اند و مجهز به انواع سلاح از جمله راکت آر پی جی ، پیکا و انواع نارنجک و بمب های دستی و ... بوده اند بدون هیچ مقاومتی به وسیله ی یک خودرو وارد پایگاه هوایی دشمن شده و حمله به اهداف تعیین شده را آغاز نمودند.
شاهدان عینی میگویند که نبرد تا ساعت 8:30 صبح ادامه داشته است. همچنین خودرویی را که مجاهدین به وسیله آن وارد پایگاه دشمن شده بودند را در میان بارکن های دشمن منفجر کردند که در نتیجه آن به دشمن خسارات سنگین جانی و مالی وارد گردید.
در نتیجه این حمله خونین که دو و نیم ساعت ادامه داشته ، 18 تن از نظامیان خارجی کشته و 40 تن از نیروهای داخلی و خارجی زخمی شدند.
همچنین مجاهدین با ورود به مکان های مخفی این پایگاه موفق شدند تا دو فروند هواپیما را نیز تخریب کنند.
شاهدان عینی اضافه می کنند که در جریان این نبرد ، هلیکوپترهای دشمن بر فراز منطقه به پرواز درآمده و اجساد کشته و زخمی های خود را انتقال میدادند.در جریان نبرد مجاهدین دیگر نیز اقدام به شلیک موشک به این پایگاه را کردند،در همین حال 5 تن از مجاهدین موفق به خروج از این پایگاه شدند و دوباره به مجاهدین پیوسته اند.
در جریان این حمله فدایی ، محمد عمر باشنده ننگرهار ، سرفراز باشنده قرباغ غزنی، اویس خان باشنده محمد آغه لوگر ، جلال باشنده گردیز پکتیا ، صدیق الله و جمشید باشنده گان ننگرهار به درجه عالی شهادت نائل گردیده اند.
انالله واناالیه راجعون








متن کامل

بر اثر حمله فدایی بر پایگاه هوایی ناتو در ننگرهار ده ها تن از نظامیان کشته شدند

nangarhar_jalalabad-634900366726850849
بر اثر حمله فدایی مجاهدین امارت اسلامی افقانستان بر پایگاه هوایی مشترک نیروهای آمریکایی در شهر جلال آباد ، مرکز ولایت ننگرهار ده ها تن از نظامیان این پایگاه کشته و زخمی شدند.

این حمله امروز یکشنبه ساعت 6 به وقت محلی صورت گرفته و چندین ساعت دوام داشته است.

فرودگاه جلال آّباد، یکی از مهمترین پایگاه های هوایی نیروهای اشغالگر ناتو در افغانستان به فرماندهی ارتش آمریکا است.

با وجود تدابیر شدید امنیتی، فرودگاه جلال آباد پیش از این حمله نیز 2 بار هدف حمله مجاهدین قرار گرفته بود.

جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.
متن کامل