۲۲ مهر، ۱۳۹۱

ملت افغان بعد از خروج اشغالگران در صلح زندگی خواهند نمود


جنگ تحمیلی بر خلاف ملت مسلمان افغانستان در هفتهء جاری به دوازده همین سال خویش داخل گردید، یکشنبهء گذشته ( ۲۰۱۲-۱۰-۷ میلادی) به مناسبت یازدهمین سال این جنگ بی مفهوم و ظالمانه سازمانها ، ادارات، روزنامه ها ،ویب سایتها، رادیو ها و دیگر وسائل نشراتی افغانستان و جهان به گونه های مختلف تبصره ها ،مقالات و نظرات مثبت ومنفی را هر یک مطابق به برداشت و فهم خویش دراین مورد ،نشر و ارائه نمودند .

اما دراین میان، یکی از پیشگوهای دلخراش ،بی ارتباط و بدور از واقعیت ، خروج قوتهای ناتو و به میان امدن جنگهای داخلی در کشور بود، این موضوع را یکی از سازمانهای جهانی بحران بنام ( آی سی جی ) در یکی از راپورهای خویش نشر نموده بود و تعدادی  نیز نظرات مشابهی را بیان نموده بودند که زمانی که قوتهای اشغالگر در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی افغانستان را ترک کنند پس همانند سالهای نود میلادی حوادث غمناک خانمانسوز در کشور رخ خواهد داد!!! این نظرات و گفته ها ناروا بوده و در حقیقت مشروعیت بخشیدن به تجاوز و ادامه دادن به اشغال کشور است که ملت افغان را از نعمت و حصول آزادی شیرینشان میترساند به این معنا که : ای افغانان ببینید و به یاد داشته باشید که اگر قوتهای وحشی و ظالم ما از پیشتان بروند،روی خوشی را نخواهید دید؟!!!

حقیقت اینست که عامل اصلی جنگ و درگیری در کشور تجاوز آمریکا و متحدینش بر کشور عزیزمان افغانستان است ، پس منطقی اینست که بگوئیم زمانی که عامل نامطلوب این درگیری از میان برداشته میشود و زمانی که جنگ به پایان میرسد ، صلح جایگزین ان میگردد ،زیرا همین دشمن مکاراست که از یکطرف  یک افغان مسلمان و شریف را به اتهامات  ناحق متهم میکند و از جانب دیگر برای برادر افغان دیگرش سلاح میدهد که برو و ان برادر افغان تو که از راه درست منحرف شده و دشمن تو است را به قتل برسان و یا از خانه و قریهء خویش بیرونش کن و اگر اینچنین ننمائی تو نیز تروریست هستی...!!!.

حالات و وضعیت کنونی ،تفاوتهای بسیاری با زمان دههء نود میلادی دارد ،زیرا در آنزمان نیز همین آمریکای مکار در پشت درگیریهای داخلی وخانمانسور کشور دست به کار بود ،به بهانهء حمایهء جهاد مراکز گوناگون قومندانی را ایجاد نموده بود ، زیر عنوان همکاری با تنظیم های جهادی ،مشوره ها و رهنمودهای غلط وگمراه کننده را برایشان میدادند، نقشهء حکومت های دو ماهه و چهار ماهه و تقسیم کرسی های قدرت بین تنظیم ها در حقیقت به معنای دامن زدن به جنگ و درگیری داخلی بود، مگر اکنون و برخلاف آنزمان هدایت و قوماندهء جهاد مقدس تحت یک قیادت واحد بوده و تنها به همکاری تمام عیار ملت غیور و گرانقدر افغان به پیش میرود ،و کاملا از مداخلات و دست اندازیهای دشمنان مغرض بدور و امن میباشد.

امارت اسلامی افغانستان پلان دارد که با همکاری ملت افغانستان راه را برای یک تفاهم بین الافغانی فراهم نماید و در مورد آیندهء افغانستان با علماء ،رهبران قومی ، روشنفکران ، محصلین ، اتحادیه های مدنی ،قومندانان جهادی و جوانب دیگر صلاح و مشوره نماید، و در روشنائی مشوره های انان و بر اساس تفاهم بین الافغانی  ان شاء الله العزیز کارهای کشورسازی به پیش میروند تا در کشور عزیزمان افغانستان مطابق به خواسته ها و امید های ملت چنان حکومت مستحکم بر اساس شریعت بنا گردد که صلح ،امنیت ،آزادی و حقوق فرد فرد اقوام و ملت افغانستان را ضمانت نماید و به فرهنگ جنگ ،نفاق و ریختن خون یکدیگر برای ابد نقطهء پایانی بگذارد .

وما ذلک علی الله بعزیز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر