۲۶ اسفند، ۱۳۹۰

آمریکا سرباز جنایتکار خود را فراری داد


منابع نظامی آمریکا از خروج سرباز جنایتکار این کشور از افغانستان خبر دادند.
تلویزیون "سی ان ان" و روزنامه "نیویورک تایمز" به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود ، گزارش دادند که این سرباز به کویت منتقل شده است.
این سرباز جانی در هفته گذشته 16 نفر بی گناه را در ولایت  قندهار در ولسوالی پنجوایی به شهادت رساند.
جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که این سرباز تا روز چهارشنبه بعد از ظهر در پایگاه ارتش آمریکا در افغانستان نگهداری می شد اما بر اساس توصیه های حقوقی و برای اینکه در افغانستان بازداشتگاهی متناسب و خوب وجود ندارد ، برای تفهیم اتهام به خارج از افغانستان منتقل شده است .
خروج این سرباز در حالی صورت میگیرد که مردم افغاتستان خواستار محاکمه علنی این سرباز جنایتکار هستند.
پیشتر لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرده بود که این سرباز اعدام نمیشود و همچنین با بی شرمی تمام گفته بود که این اولین حادثه نبوده و آخرین حادثه هم نخواهد بود .
همچنین سامن گس نمایندۀ غیرنظامی ناتو درافغانستان نیز با کمال بی شرمی اعلام کرده بود که کشتار اخیر در قندهار تاثیری بر روابط افغانستان و آمریکا نخواهد گذاشت.
این است ادعای حمایت از حقوق بشر آمریکا ، آمریکایی که سربازان آن روزانه ده ها جنایت در افغانستان مرتکب میشوند و در آخر هم بدن محاکمه و پیگیری راهی کشور خود میشود.









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر