
بر اثر تیراندازی یک سرباز باشهامت افغان دو سرباز آمریکایی به هلاک رسیدند.
این تیراندازی در روز پنجشنبه و در پایگاهی مشترک میان نیروهای افغان و آمریکایی صورت گرفته است.
حملات بر علیه اشغالگران صلیبی بعد از سوزاندن قرآن کریم افزایش یافت به طوری که در طی دو هفته پیش حداقل 5 سرباز ناتو کشته شدند.
در طی حملات سربازان غیور افغان به نیروهای ناتو ، این سازمان نیروهای خود را از وزارت خانه های این کشور خارج کرده است.
حملات سربازان افغان در طی ماه های گذشته بر علیه اشغالگران شدت گرفته بطوری که در 20 ژانویه یک سرباز افغان با تیراندازی به نیروهای فرانسوی 4 تن از آنان را به هلاکت رساند . در طی این حادثه نیروهای فرانسه فعالیت های خود را در این کشور متوقف کردند و یک سال خروج خود را از افغانستان به جلو انداخنتد.
آمریکا نیز در حال خارج کردن نیروهای خود از افغانستان است به طوری که قرار است در پایان تابستان سال جاری 30,000 نیروی خود را از افغانستان خارج کند. لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده که ممکن است خروج نیروهای آمریکا از افغانستان در نیمه سال 2013 به پایان برسد.
تصمیم برای خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی زمانی صورت گرفت که معترضان افغان با برپایی تظاهرات گسترده در سراسر این کشور به آمریکاییان نشان دادند که دیگر در افغانستان جایی ندارد و باید هرچه زودتر افغانستان را ترک کنند.
این تصمیم آمریکاییان به ضرر دولت فعلی افغانستان است چون بلافاصله پس از خروج نیروهای اشغالگر باید به تنهایی با تحریک اسلامی طالبان روبرو شوند و دیگر نیروی خارجی نیست که از آنها حمایت کند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر