۰۶ اسفند، ۱۳۹۰

پنجمین روز اعتراضات مردم غیور افغانستان ضد اشغالگران آمریکایی و ناتو

 

با گذشت 5 روز از حادثه دردناک سوزاندن "قرآن کریم" مردم باشهامت افغان به تظاهرات خود ادامه دادند.
این تظاهرات در ولایت های  پروان ، کابل ، پنجشیر ، خوست ، پکتیا ، ننگرهار ، کندز ، ميدان وردگ ، نيمروز ، ننگرهار و لغمان برگزار شده است.

نیروهای اجیر تظاهرکنندگان را به بهانه اینکه در بین آنها افراد طالبان وجود دارد به سوی آنها تیراندازی کردند در طی این تیر اندازیها 4 نفر کشته و 72 نفر مجروح شدند .


روز سه شنبه نیروهای خارجی مستقر در پایگاه بگرام" قرآن عظیم الشان" و کتاب های دینی را به آتش کشیدند ، در پی این واقعه دردناک مردم در سرتاسر افغانستان دست به تظاهرات زدند.
مردم در سرتاسر مناطق شعار "مرگ بر آمریکا" را سر میدادند و پرچم آمریکا را به آتش کشیده اند.
 طى تظاهرات چهار روز  گذشته در سراسر افغانستان بيش از ٢٥ تن کشته و ١٨٠ تن ديگر زخمی شدند. و همچنین در طی این تظاهراتها تعدادی عساکر اشغالگر و نیروهای پولیس اجیر نیز کشته و زخمی شدند.
حامد کرزی رئیس اداره اجیر کابل از معترضان خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند.
اوباما رئیس جمهور آمریکا برای آرام کردن ملت افغانستان در نامه ای اعلام کرده این حادثه غیر عمد بوده و ما از مردم افغانستان معذرت میخواهیم. پیش از این نیز مقام های آمریکایی از جمله وزیر دفاع آمریکا و فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، نسبت به بی حرمتی به قرآن عذرخواهی کرده بودند و اعلام کرده بودند که این یک عمل عمدی نبوده است.
امارت اسلامی افغانستان در طی اعلامیه ای از مردم با شهامت افغانستان خواست تا به نیروهای اشغالگر ضربه بزنند و به آنها بفهمانند که بی حرمتی به قرآن کریم بخشودنی نیست.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر