۲۸ بهمن، ۱۳۹۰

ویدیو بد رفتاری نیروی انتظامی با مهاجران افغان


مدتی است که ویدیویی بر روی اینترنت قرار گرفته است که نشان میدهد که نیروی انتظامی ایران مهاجرانی را دستگیر کرده و با آنان اعمال غیر انسانی انجام میدهند.
در این ویدیو سربازان ایرانی مهاجرین مظلومی را که برای کار به این کشور آمده اند وادار میکند که بر روی سر و کله همدیگر بکوبند ، یکی از سربازان آنها را وادار به این عمل میکند دیگر سربازان هم او را تشویق به این عمل میکند.
سرباز ایرانی آنها را هر لحظه وادار به انجام این عمل به صورت سریعتر میکنند و سپس از یکی از آنها میخواهد که بگوید که دیگر به ایران نخواهند آمد.
هنوز واکنشی در مورد این ویدیو از سوی مقامات دو کشور صورت نگرفته است.
مهاجرین افغان به دلیل جنگ  و بیکاری که حاصل از حضور نیروهای خارجی (صلیبیان) میباشد مجبور اند که به ایران " با وضعیت بسیار فجیحی"  سفر کنند تا در جایی با حقوق اندکی مشغول به کار شوند.
مهاجران افغان در ایران با آزار های زیادی از سوی دولت و همچنین مردم روبرو هستند و حقوق شان رعایت نمیشود ، حتی چند ماه پیش دولت ایران مهاجران افغان ساکن در استان های این کشور بخصوص سیستان و بلوچستان را از این کشور به صورت غیراخلافی اخراج کردند.
مهاجران افغان با دستمزد کم برای ایرانیان کارهایی را انجام میدهند که از عهده بسیاری خارج است و از آنها بیگاری میکشند. مواردی را که دولت ایران به مهاجران افغانی تحمیل میکنند بدور از قوانین بین المللی است . اکثر کشورهای دنیا به مهاجرانی که به کشورشان پناهنده شوند تابعیت آن کشور را به آنها میدهند اما ایران نه تنها این کار را نکرده بلکه آنها را از کشور خود اخراج کرده است. همچنین دولت ایران مهاجران افغان را از تحصیل نیز بازداشته است.
دولت ایران همواره احترامی به حقوق ملت افغانستان نگذاشته است و فشارهای زیادی را متحمل ملت و مهاجران این کشور کرده است.
همچنین دولت ایران از سازمان ملل مبالغی زیادی را در امور مهاجران افغان دریافت کرده است ولی این پول ها را برای مهاجران حرج نکرده است و آنها را در وضعیت سختی قرار داده ند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر