۱۷ اسفند، ۱۳۹۰

نشر و تعمیم تعلیم در کشور از اهداف امارت اسلامی است


امارت اسلامی افغانستان از ده سال گذشته به این سو ، همراه با اینکه برای استقلال کشور و قیام نظام اسلامی ، فریضه مقدس جهاد را به پیش می برد ، به تعلیم و تربیت نسل نو نیز بخوبی متوجه است . امارت اسلامی برای اجرای بهتر این کار ، از همان ابتدا در تشکیلات اداری خویش ، کمیسیونی به نام " کمیسیون تعلیم و تربیت " اضافه نموده و سپس از این طریق کمر همت را برای تعلیم و تربیت نسل جدید بسته است . البته خود وجود این کمیسیون به این معنا است که نشر وتعلیم و سواد ، از اهداف و منش رسمی امارت اسلامی می باشد .

هموطنان آگاه و جهانیان بخوبی می دانند که قوای اشغالگر و دست ناشندگان داخلی آنان در طول این ده سال ، به بخش تعلیم و تربیت کشور ، زیان جبران ناپذیری وارد کرده اند و برعلیه امارت اسلامی از آن بعنوان یک وسیله  نادرست تبلیغاتی کار گرفته اند . همین ظالمان و شبکه های مرتبط شان ، در گوشه گوشه کشور ، مکاتب زیادی را تخریب نموده و یا به آتش کشیده اند و سپس مسئولیت آن را به دوش مجاهدین امارت اسلامی انداخته اند . این عمل هم اکنون نیز جریان دارد و دشمن از آن بعنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده می کند اما از آنجاییکه منش و دیدگاه امارت اسلامی بر موازین شرعی بنا است  و پیغمبر گران قدر اسلام ( صلی الله علیه و اله و صحبه وسلم ) می فرماید که تحصیل علم بر هر مسلمان فرض است ، امارت اسلامی نیز در مجموع در تمام کشور با تعلیم مخالفتی ندارد اما فقط آن نصاب را نمی خواهد که تحفۀ نا هنجار اشغالگران و استعمارگران بوده و یک وسیله ئی است که که کشور های اشغالگر و اجیران داخلی شان می خواهند که به ذریعه آن ، ارزش های ملی و اسلامی ما را از بین ببرند و در عوض فرهنگ غربی را در کشور ما نشر و رایج کنند .ظاهر است که مخالفت با این پروسه هیچ گاه بمعنای مخالفت با تعلیم نیست بلکه بمعنای خواست تغییر این نصاب است .
همین اکنون در بسیاری از ولایت کشور ، با کمک و حمایت مستقیم و غیر مستقیم امارت اسلامی افغانستان ، هزاران مکتب فعال است و صدها هزار متعلم در آن مشغول تحصیل می باشند و اگر کمک و حمایت امارت اسلامی نمی بود ، در ولایات مذکور فعالیت  این مکاتب بکلی امکان نداشته و نخواهد داشت . اما باز هم اشغالگران و دست نشاندگان داخلی شان ، نه اینکه از این موقف علم دوستی امارت اسلامی چشم پوشی می کنند بلکه هرگاه منسوبین استعماری آنان مکاتب را تخریب و آتش می زنند  آنان انگشت اتهام را بسوی مجاهدین امارت اسلامی می گیرند . در حالی که در بسیاری از واقعات عملین آن اقرار کرده اند که از سوی شبکه های استخباراتی استعمارگران به آنان وسایل و پیسه برای تخریب کردن ادارات تعلیمی فراهم شده و برای این کار مامور گشته اند .
باید بگوییم که امارت اسلامی ،  تعلیم  را ضرورت مبرم نسل جدید و نشر آن را مکلفیت خود می داند البته  این را باید هم بگوییم که  چنان نصابی باید به میان بیاید که  بیانگر ارزش های اسلامی و ملی ما بوده و عکاس خواسته های عینی ملت باشد ؛ علاوه بر این ، امارت اسلامی نشر و تعمیم این گونه نصاب تعلیم  ار از مکلفیت های شرعی خویش می داند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر