۱۵ اسفند، ۱۳۹۰

افغانستان در فبروریی که گذشت


احمدفارسی

ورود سال جدید میلادی بر عکس توقعات اشغالگران خارجی ومزدوران داخلی آنان پیامدهای نیکی را با خود همراه داشت. مجاهدین با آغاز این سال توانستند نیرومندی بیشتر خودرا در مقابل دشمن نسبت به هر سال دیگر نشان دهند. در ماه جنوری گذشته تلفات وخسارات دشمن ودست آوردهای بی نظیر مجاهدین ذکر شد واینک مهمترین وبارزترین رویدادهای ماه فبروری گذشته خدمت خوانندگان تقدیم میگردد.
قابل یاددهانی است که در این سلسله نوشتار ما تنها آن عده از رویدادهایی را ذکر میکنیم که دشمن خود به آن اعتراف میکند اما به این باوریم که تلفات وخسارات حقیقی که دشمن خارجی وداخلی متحمل آن میشوند چندین مراتب بیشتر از آنست که به آن اعتراف صورت میگیرد:


تلفات اشغالگران:
به ظاهر دشمن اشغالگر در ماه فبروری جاری به کشته شدن ۲۴ تن از نظامیان خود اعتراف کرد که از آنجمله شانزده تن آن امریکایی وهشت تن آنان صلیبیان دیگر اند. این در حالیست که سال گذشته تعداد تلفات اعتراف شدهء این ماه به ۳۸ تن رسیده بود. با این تعداد کل کشته شدگان اعتراف شده دشمن تا کنون به ۲۹۰۵ تن میرسد که از آنجمله ۱۸۰۸ تن آن امریکایی میباشد.
اگر نظری بر تلفات صلیبیان در ماه فبروری در آئینه اشغال انداخته شود به نظر میرسد که بجز سال های ۲۰۰۹ – ۲۰۱۱ این بزرگترین آمار تلفات در این ماه میباشد.


اما سبب این کاهش را میتوان در دو نقطه ذیل بیان کرد:
۱- بر اساس برنامه های تاکتیکی جنگی صلیبیان تلفات حقیقی دشمن در همه سالها بخصوص در سال های ۲۰۱۱ و۲۰۱۲ باید تا حد ممکن پنهان شود وتنها به جزئی از آن تلفات اعتراف صورت گیرد که در شهرهای بزرگ وجاهایی رخ داده است که پنهان کردن آن ممکن نیست.


۲- سردی بی سابقه آب وهوا در افغانستان، اضافه بر قلت پمپرز ارتش دشمن که مانع خروج آنان از پایگاههای شان گردیده است، زیرا آنان از خوف وهراس مجاهدین نمیتوانند بدون پوشیدن پمپرز جهت گزمه های معمول از پایگاههای خود خارج شوند.
قابل یاد آوریست که این ماه شاهد سکته کردن برید جنرال ترنیس هیلدنر نیز بود. این جنرال که تنها سه ماه را در خدمت ارتش امریکایی در افغانستان گذشتانده بود نتوانست از این بیشتر حالات دشوار را تحمل کند وهمان بود که بتاریخ ۵ فبروری جان باخت.


خسارات مالی اشغالگران:
ماه فبروری بر علاوه بر تخریب دهها عراده تانک وصدها عراده موترهای اشغالگران صلیبی شاهد سقوط هفت فروند طیاره نیز بوده است.
اولین حادثهء سقوط هلیکاپتر بتاریخ ۶ فبروری رخ داد. این هلیکاپتر در شرق افغانستان سقوط کرد اما صلیبیان به تلفات ناشی از آن اعتراف نکردند.
به تعقیب این حادثه به تاریخ ۱۱ فبروری یک هلیکاپتر دیگر اشغالگران در ولایت زابل سقوط کرد که دشمن به کشته شدن چهار تن از اتباع کشور تاجکستان در آن اعتراف کرده وآنرا خارج از آمار کشته شدگان اشغالگران ناتو دانست.
به سلسله سقوط طیاره ها یک طیاره بی پیلوت دشمن به تاریخ ۱۵ فبروری در ولایت ننگرهار سقوط کرد وبه همین شکل به تاریخ ۱۸ فبروری یک هلیکاپتر دیگر دشمن در ولسوالی سروبی ولایت کابل سقوط کرد. ولسوال اداره کابل در سروبی به سقوط وکشته شدن سرنشینان این هلیکاپتر اعتراف کرد اما دشمنان خارجی از تلفات ناشی این حادثه انکار کردند.
به تاریخ ۱۸ فبروری یک طیارهء کوچک اشغالگران خارجی که عساکر امریکایی را بعد از سپری کردن دوره خدمت از افغانستان به امریکا انتقال میداد در کشور جیبوتی سقوط کرد که باعث کشته شدن حد اقل چهار امریکایی شد.
به سلسله سقوط طیاره های دشمن یک طیاره بی پیلوت دیگر به تاریخ ۲۶ فبروری در منطقه میرعلی وزیرستان شمالی نیز سقوط کرد. علاوه بر این یک هلیکاپتر چینوک دشمن به تاریخ ۲۸ فبروری در ولسوالی دواب ولایت نورستان مورد هدف مجاهدین قرار گرفته سقوط کرد اما دشمن به سقوط وتلفات این هلیکاپتر اعتراف نکرد.


تلفات وخسارات ملکی واطفال:
ماه فبروری نیز همچو سایر ماههای تحت اشغال شاهد کشتار افراد ملکی واطفال توسط نیروهای وحشی وجنایتکار خارجی بوده است. اولین رویداد کشتار اطفال به تاریخ ۹ این ماه در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا رخ داد که منجر به شهادت هشت طفل گردید. اشغالگران صلیبی مسئولیت این کشتار را پذیرفته ومعذرت خواستند اما ادارهء مزدور کرزی بدون ادنی ترین عکس العمل کمیسیونی برای بررسی این حادثه تعیین کرد که همچو کمیسیون های گذشته بدون اعلان نتایج مدت کاری آن به پایان رسید.
این کشتار تنها چند روز بعد از آن رخ داد که ملل متحد حامی اشغالگران صلیبی در افغانستان در مورد کشتار مردم ملکی گزارش سالانهء خودرا تهیه کرد وهمچو بارهای گذشته بی شرمانه وبدون درنظرداشت حقایق عینی وشواهد مجاهدین را مسئول این کشتارها دانست.
سلسله وحشت ودرندگی بشکل روزانه جریان دارد اما مهمترین آن بعد از واقعه ذکر شده بمباران مورخ ۲۱ فبروری مدعیان تعلیم وتربیت بر یکی از مکاتب ولسوالی شیوه ولایت ننگرهار میباشد که به اعتراف سخنگوی این ولایت هشت طفل ویک استاد در آن زخم برداشتند.


توهین به مقدسات وجنگ فکری:
سلسله جنگ توهین به مقدسات، ارزش های اسلامی وفرهنگ افغانی از آغاز اشغال تا کنون ادامه دارد. بعد از اینکه ماه جنوری شاهد اهانت به اجساد شهدای افغانی وتصویرگیری در مقابل پرچم نازی شد ماه فبروری یکبار دیگر شاهد فاجعهء به آتش زدن قرآن کریم در زندان بگرام گردید. این رویداد که با عکس العمل سرد وکوتاه ادارهء مزدور کابل همراه بود باعث بیداری وانقلاب مردم مسلمان افغانستان گردید.


در عکس العمل به این رویداد حد اقل ۱۲ اشغالگر خارجی جان خودرا از دست دادند که دشمن تنها به کشته شدن چهار تن از آنان اعتراف کرد چنانچه این اعتراضات خشمگین باعث شهادت بیشتر از سی تن از هموطنان مسلمان ما گردید که مورد شلیک اردو وپولیس مزدور اداره کابل قرار گرفتند.


انزجار مردم از اشغالگران:
موجودیت سالهای متمادی اشغالگران وتوهین به مقدسات وارزش های اسلامی باعث انزجار شدید مردمی در سرزمین اسلام دوست افغانستان گردید.
سالها وماههای گذشته نیز شاهد چنین رویداد ها بود، اما رویدادهای ماه فبروری در ذیل ذکر میگردد:
به تاریخ ۲۰ فبروری یک عسکر با احساس در اردوی مزدور ادارهء کابل در ولسوالی سپین بولدک ولایت کندهار اشغالگران خارجی را مورد هدف قرار داد که به اثر آن سه اشغالگر کشته وحد اقل دو تن دیگر زخم های شدید برداشتند. یکتن از کشته شدگان این رویداد تبعه کشور البانیا بود که برای سی آی ای وموسسه همکاری امریکا کار میکرد. این اولین نظامی البانوی میباشد که در جریان ده سال گذشته در افغانستان جان می بازد.
افغانستان در ماه فبروری شاهد تظاهرات خشمگین وگسترده در عکس العمل به آتش زدن قرآن کریم بود. به تاریخ ۲۳ فبروری در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار یک تن از افراد با احساس اردوی مزدور ادارهء کابل بسوی امریکائیان آتش گشود که به اثر آن ده امریکایی کشته شد اما دشمن به کشته شدن دو تن آنان اعتراف کرد. شخص شلیک کننده موفق به فرار از محل وقوع حادثه شد.
به تعقیب آن به تاریخ ۲۵ فبروری یک مسلمان با احساس دیگر در داخل وزارت داخله دو تن از مشاوران ارشد امریکایی را به قتل رسانیده وخود موفق به فرار شد. کشته شدن این دو افسر بلند رتبهء امریکایی بر علاوه از خارج شدن اکثر مشاوران خارجی از ادارات مزدور کابل باعث تنش روابط میان امریکا وبردگان افغانی آنان شده است.
به سلسله این تنش ها هیات مجلس سنای امریکا با وجود مخالف شدید کرزی وپارلمان قلابی آن بر ادامه عملیات های کورکورانهء شبانه تاکید کرد. تاکید این هیات دلالت بر بی ارزشی وبی صلاحیتی حکومت مزدور، رئیس جمهور دست نشانده وپارلمان قلابی این کشور اشغال شده میکند.


شهادت رادمرد:
ماه فبروری در پهلوی این همه دست آورد های بی نظیر خود دربرگیرندهء اعلان شهادت الحاج مولوی عبیدالله آخند نایب امیر المومنین در یکی از زندان های جهنمی پاکستان نیز بود. اگرچه شهادت این رادمرد ضایعه بزرگی برای امت اسلامی بوده است اما از سوی دیگر نشاندهندهء حقانیت وصحت این انقلاب وجهش اسلامی است که از ده سال بدینسو ادامه داشته وشهادت، زندان، زخم برداشتن ومشقت های دیگر را که از نشانه های جهاد فی سبیل الله میباشد با خود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر