۲۲ دی، ۱۳۹۲

شارون جنایتکار مرد

لشارون

آریل شارون، قصاب صبرا و شاتیلا که بر اثر سکته مغزی در سال ۲۰۰۶ به کما رفته بود، سرانجام لحظاتی پیش مُرد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، آریل شارون قصاب صبرا و شتیلا و جنایتکار سرشناس که دستش به خون هزارن فلسطینی بی گناه آغشته شده بود، سرانجام امروز شنبه 11/1/2014 مُرد .

وی از حدود 8 سال پیش بر اثر سکته مغزی به کُما رفته و در مرکز درمانی شبا وابسته به بیمارستان تل هاشومر در نزدیکی تل آویو بستری شده بود .

شارون از آن زمان تاکنون در وضعیت شبه کما به سر می‌برد و تنها از طریق سرم تغذیه می‌شد. در سال 2011 او به اصرار خانواده‌اش برای مدت کوتاهی به خانه‌اش منتقل شد اما نشانه‌ای از بهبودی در او دیده نشد .

لازم به ذکر است که آریل شارون در سپتامبر 1999، به دنبال کناره گیری نتانیاهو از رهبری حزب لیکود، رهبری این حزب را برعهده گرفت. او سپس در سپتامبر سال 2000، با حضور در مسجد الاقصی موجب خشم مسلمانان شده و درگیری ‌های خونینی را میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی رقم زد که در نتیجه آن انتفاضه الاقصی  شکل گرفت .

همچنین وی در دسامبر 2000، به عنوان نامزد حزب لیکود برای تصدی نخست وزیری معرفی شده و وعده داد که در صورت انتخاب شدنش فلسطینیان را در 100 روز شکست داده و موقعیت اسرائیل را در منطقه تثبیت کند .

شارون سرانجام در ششم فوریه 2001 توانست به بالاترین مقام در اسرائیل یعنی سمت نخست وزیری دست یابد .

در زمان نخست وزیری او رهبران نظامی فلسطینی همچون "شیخ احمد یاسین" و " عبدالعزیز رنتیسی" از رهبران و بنیانگذاران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس"  به دست نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی ترور و به شهادت رسیدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر