۲۲ دی، ۱۳۹۲

400 مایل از خاورمیانه در کنترل القاعده است

 130323130327_islamist_flag_during_a_protest_against_syrias_president_bashar_al-assad__304x171_reuters_nocredit

طبق گزارش‌های رسانه‌های عربی و انگلیسی و وب‌سایت‌های مجاهدین، القاعده در حال حاضر بیش از 400 مایل از نواحی خاورمیانه از حلب سوریه تا فلوجه در مرکز عراق را در دست دارد که این بیشترین میزان نواحی تحت کنترل القاعده از زمان تشکیل آن است.

به گزارش  صدای روسیه، شیخ ایمن الظواهری، رهبر القاعده در سال 2001 در نگارش شرح زندگانی خود با عنوان، "شوالیه‌هایی زیر پرچم پیامبر" نوشته بود که هدف اصلی القاعده، همیشه جایگزین کردن همه رژیم‌های عربی با مدل حکومتی طالبان در افغانستان بوده است.

اکنون به نظر می‌رسد که با کنترل فلوجه و بخشی از رمادی در استان الانبار عراق، ظواهری بیش از هر زمانی به هدف خود نزدیک شده است.

دولت اسلامی عراق و شام که یک گروه اسلامی مرتبط با القاعده است، کنترل بخش‌های زیادی از نواحی حلب و ادلب سوریه را نیز در دست دارد . علاوه بر این‌ها، گروه النصره نیز کنترل تقریبا 12 شهر سوریه را در اختیار داشته و در این مناطق چیزی شبیه یک دولت را به وجود آورده است.

به طور کلی گروه‌های مرتبط با القاعده در حال حاضر کنترل بیشتر نواحی شمالی، شمال غربی و بخش‌هایی از شرق سوریه را در مجاورت استان الانبار که تقریبا یک سوم خاک عراق است، در اختیار دارند.

بر اساس گزارش رسانه ها ، بزرگترین و قدرتمند ترین تشکیلات مخالفان سوریه را سازمان جهادی القاعده تشکیل میدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر