۲۳ بهمن، ۱۳۹۰

اعلامیه امارت اسلامی در مورد راپور یک جانبۀ اخیر دفتر یوناما در مورد تلفات افراد ملکی


دفتر نمایندۀ سازمان ملل متحد " یوناما  "  همچون سابق ، بار دیگر تلاش نموده است که اشغالگران خارجی را در افغانستان تامین کنندگان امنیت !! و مجاهدین را مسبب نا امنی و جنگ معرفی نماید . اما واقعیت های موجود ، گویای حقیقتی کاملا متفاوت و برعکس برای جهانیان است .
یوناما  در راپور اخیر خود  می نویسد که در سال گذشتۀ 2011 میلادی، ۳۰۲۱ تن از افراد ملکی افغان کشته شده اند ؛ یوناما مسئولیت 77 فیصد از تلفات  مذکور را بر عهده مجاهدین انداخته و سبب آن را  " تاکتیک های جدید جنگی مجاهدین بر علیه اشغالگران  " معرفی می کند اما از 23 فیصد باقی مانده ، کشتن 410 تن را به اشغالگران خارجی و اداره اجیرشان نسبت می دهد و  کشته شدن 279 تن دیگر را به هیچ طرفی منسوب نکرده است .

بسیار عجیب تر اینکه یوناما در این راپور خویش میگوید که در سال 2011 میلادی گذشته ، در نتیجۀ عملیات شبانۀ اشغالگران در تمام افغانستان فقط 63 تن در آن کشته شده اند .!!
سازمان ملل متحد از ده سال گذشته به این سو تلاش کرده و می کند که بر کردارهای ضد انسانی عاملین اصلیی جنگ جاری در افغانستان ( نیروهای اشغالگر ) پرده انداخته وبه نوعی به جنایات شان رنگ وصبغۀ قانونی بدهد حال آنکه این اشغالگران ، بصورت واضح در مقابل انظار جهانیان ، مقررات و قوانین این سازمان و دیگر سازمان ها را که بر عضویت آن افتخار نیز می کنند ، زیر پا می نهند اما این سازمان ها با چشمان بسته هر کردار شان را تایید می کنند .
اگر به این راپور یوناما دقت کنیم ، بخوبی متوجه خواهیم شد که علاوه بر  اظهارات بشر دوستانه ،  بیشتر در  راستای تبرئه یک جهت سیاسی در آن تلاش صورت گرفته است و بدتر اینکه با کمال وقاحت به اشغالگران جرئت می بخشد که با عزت ، آبرو ، عفت و سر ومال افغان ها بازی نمایند .
امارت اسلامی افغانستان از سازمان ملل متحد می خواهد که حیثیت خویش را برای منافع امریکا قربان نکند ، واقعیت ها را بپذیرد !  ملل متحد باید توجه داشته باشد که در مورد افغانستان در بسیاری موارد میان موقف آن و امریکا فرق چندانی وجود ندارد حتی که در بعضی موارد ، ملل متحد ،عین موقف قصر سفید را تکرار می کند   لذا  طبعا در مورد حالات مذکور ، مردم فکر می کنند که سازمان ملل متحد ، یک اداره ای است که پالیسی خارجی امریکا را تایید می کند ! نه کدام ارگان مستقل !!
طبق تحقیق موسسات مدنی " تی . ال " و   " او . اس . اف "  که بصورت راپور در سال 2011 م بنشر رسیده است : اشغالگران خارجی در افغانستان هر شب 12 الی 20 عملیات شبانه انجام می دهند که در طی آن به افراد ملکی چندین برابر از آنچه که ملل متحد گفته است ، تلفات مالی و جانی وارد گردیده است .  یک نمونۀ مستند از تلفات افراد ملکی را  که در طی سال 2011 میلادی به مردم  وارد گردیده است جلوی مقام و رئیس یوناما می گذاریم و یادآوری می کنیم این همان ارقامی است که  از طرف رسانه های آزاد ، رسانه های غربی و از طرف اداره اجیر کابل بنشر رسیده و یا اینکه تایید شده است اما در حقیقت تلفات ملکی بیشتر از این می باشد .
در تاریخ 20 ماه فبروری ، رسانه ها از قول فضل الله وحیدی والی اجیر ولایت کنر خبر دادند که در مناطق ایگل ، چوکی و ادره گل ولسوالی غازی آباد این ولایت ،  پس از بمباران سنگین قوای امریکایی ، بر اساس  تحقیق هیئت فرستاده شده به این مناطق ، در این بمباردمان " شصت و چهار " تن از افراد ملکی کشته شده اند که 20 تن از آنان زنان و 9 تن دیگر اطفال می باشند .
در تاریخ اول ماه مارچ ،  رسانه ها خبر دادند که  در بمباران قوای امریکایی در منطقه تنگی ننگلام ولسوالی مانوگی ولایت کنر ، 9 تن طفل بشهادت رسیده اند .
در تاریخ 8 ماه مارچ ، رسانه ها خبر دادند که : در مناطق مختلف ولسوالی جنگ زدۀ سنگین ولایت هلمند،  در طی اولین هفتۀ ماه مارچ از طرف اشغالگران " 52 " تن از افراد ملکی بشهادت رسیده اند .  در تاریخ 19 ماه مارچ ، در منطقه لاحسین ولسوالی شیگل ولایت کنر ، اشغالگران امریکایی بخانه های مردم در قریه لاهوری یورش برده و خانه های مردم را بصورت بی رحمانه مورد تلاشی قرار داده اند و در آخر " ده " ( 10 ) تن از افراد ملکی بشمول زنان و اطفال را  در آنجا بشهادت رسانده  و " پنج " تن دیگر را مجروح نموده اند.
در تاریخ 13 ماه اپریل ، اشغالگران امریکایی در منطقه تزناوه از مربوطات ولسوالی غورماچ ولایت بادغیس عملیات نموده اند که در نتیجه آن " 13 " تن از افراد ملکی بشهادت رسیده و چند تن دیگر نیز مجروح شده اند . در تاریخ 12 ماه اپریل ، اشغالگران امریکایی در ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردگ  در منطقه تنگی دره بر سرک قریه گلاب خیل " دوازده " فرد ملکی را شهید وز خمی نمودند. در تاریخ 13 و 14 ماه اپریل ، برای محکوم نمودن عمل وحشی پادری متعصب امریکایی " تری جونز " که در ایالت فلوریدا اعلان کرده بود نسخه های از قرآن کریم را به آتش خواهد کشید ، در تمام افغانستان و خصوصا در شهر قندهار و ولسوالی ها مظاهره صورت گرفت که در طی آن فقط در قندهار 16 تن مظاهره کننده از مردم ملکی بشهادت رسانده شدند و بیش از " صد " تن دیگر نیز مجروح گردیدند.
در تاریخ 20 ماه اپریل ، اشغالگران در منطقه سابندی ولسوالی دانگام ولایت کنر بمباردمان کردند که در نتیجه آن ، " 9 " تن فرد ملکی بشهادت رسیدند .
در تاریخ 2 ماه مئی ، در منطقه عمرزیی ولسوالی سنگ آتش ولایت بادغیس ،  اشغالگران در طی یک عملیات ، یک متنفذ قومی را بشهادت رسانیده و دو تن دیگر را نیز به اسارت گرفتند.

در تاریخ 6 ماه مئی ، اشغالگران در منطقه دره بوم ولسوالی مقر ولایت بادغیس ، یک متنفذ قومی را بنام " حاجی سخی داد " به اسارت گرفته و یک شخصیت مشهور و روحانی را بنام " سیدحاجی گل جان آغا " که در منطقه هزاران مرید و شاگرد دارد ، با بی رحمی از خانقاه اش بیرون کشیده و سپس بشهادت رسانیدند . در تاریخ 18 ماه مئی ، اشغالگران در طی عملیات شبانه در منطقه آهن دره که در 3 کیلومتری شهر تالقان مرکز این ولایت موقعیت دارد، " پنج " فرد ملکی را که زنان نیز در آن شامل می باشند، بشهادت رساندند ؛ در اعتراض به این ظلم و وحشی گری ، مردم ملکی دست بمظاهره زده و مطالبه نمودند که قاتلان باید محاکمه شده و اسراء باید آزاد شوند اما پولیس اجیردر زیر چتر دیموکراسی نیز این خواسته های مردم را تحمل نه نموده و مردم بی دفاع را هدف شلیک قرار داد که در نتیجه " یک صد و سی و پنج " نفر از مردم ملکی شهید و زخمی شدند .
در تاریخ 25 ماه مئی ، اشغالگران خارجی در ولسوالی دو آب ولایت نورستان ، پس از آن ولسوالی را مورد بمباران وسیعی قرار دادند که مجاهدین طالبان ، کنترول این ولسوالی را در اختیار گرفته بودند که ابتدا رسانه ها از کشته شدن " سی " (30 ) فرد ملکی خبر دادند که البته بعدها تعداد تلفات مردم بی دفاع ملکی در این بمباران وحشیانه به صدها تن رسید چنانچه نماینده ولایت نورستان در ولسی جرگه گفت که در این بمباران بیش از " سه صد " تن کشته وزخمی شده اند .
در تاریخ 27 الی 30 ماه جون ، پس از 4 روز درگیری میان مجاهدین و اشغالگران در مربوطات ولسوالی وته پور، اشغالگران از منطقه عقب نشینی نموده و منطقه را مورد بمباران بسیار وسیعی قرار دادند که در نتیجه آن علاوه از 4 تن مجاهد ، " بیست و سه " تن از مردم عام ملکی بشهادت رسیده و تعداد قابل توجهی نیز مجروح شدند . در تاریخ 22 ماه جون ، رسانه ها از قول باشندگان ولسوالی نوزاد خبر دادند که اشغالگران خارجی بر مردم ملکی در این ولسوالی بمباردمان کرده اند که بر اثر آن حد اقل " بیست و شش " تن از مردم ملکی بشهادت رسیدند و اشغالگران نیز  این واقعه را تایید نموده اما ادعا نمودند که در این بمباران 6 تن از مخالفین (مجاهدین) را بشهادت رسانده اند اما مردم ملکی تاکید دارند که کشته شدگان همه از افراد ملکی بوده اند . چندی پیش اشغالگران در ولسوالی مذکور ، " چهارده " تن از مردم ملکی را بشهادت رساندند که کرزی رئیس اداره اجیر نیز در طی یک عکس العمل نمایشی گفت :  اگر قوای ایتلاف ، این گونه اعمال را تکرار کنند ، افغان ها به آنان به چشم اشغالگر نگاه خواهند کرد "  پس از این اظهارات کرزی ، بازهم در گوشه گوشه وطن ، جنایات اشغالگران بر علیه افراد ملکی دوام داشته و آینده نیز دوام خواهد داشت .
در تاریخ 6 ماه جولایی ، اشغالگران در منطقه سمجی از مربوطات ولسوالی دومند ولایت خوست ، بالای یک خانه بمباران کردند که در نتیجه  " سیزده " تن از افراد ملکی در آن بشهادت رسیدند . حمیدالله قومندان امنیه این ولسوالی ، واقعه را تایید نموده و افزود که نیروهای ناتو بر مبنای معلومات غلط و نادرست این عملیات را انجام داده اند که بر اثر آن " هشت طفل " و  "  دو زن " و " سه " مرد از یک خانه کشته شدند .
در تاریخ 12 ماه جولایی ، در نتیجه بمباران اشغالگران خارجی در منطقه تنگه درۀ ولسوالی ازری ولایت لوگر ، " شانزده " فرد ملکی که بیشترشان اطفال و کودکان بودند بشهادت رسیدند .  دین محمد درویش سخنگوی والی این ولایت  و داکتر عبدالولی رئیس شورای ولایتی نیز پذیرفتند که به افراد ملکی تلفات وارد گردیده است .
در تاریخ 23 ماه جولایی ، اشغالگران خارجی در ساحۀ زرنی از مربوطات منطقه شنیز ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردگ ، پس از آنکه موترشان هدف انفجار ماین قرار گرفت ، بر افراد ملکی فیر گشودند که در نتیجه ، داکتر عاقله حکمت ، پسرش ویک پسر برادر شوهرش بشهادت رسیدند و دو تن دیگر از اعضای خانواده شان مجروح شدند .


در تاریخ 4 ماه اگست ، باشندگان ولسوالی های احمد خیل و جاجی اریوب ولسوالی پکتیا برعلیه اشغالگران پس از آن دست بمظاهره زدند که اشغالگران خارجی " سیزده " تن از مردم ملکی را در یک حملۀ راکتی شهید و زخمی کرده بودند .
در تاریخ 8 ماه اگست ، رسانه ها از قول باشندگان ولسوالی نادعلی و لایت هلمند خبر دادند که اشغالگران خارجی روز گذشته در این منطقه بر یک خانه بمباردمان نموده اند که در نتیجۀ آن " نه " تن از افراد یک خانواده بشهادت رسیده اند . حبیب الله سمالانی ولسوال نادعلی در مصاحبه با رادیو آزادی این واقعه را تایید نمود . همچنین در همین تاریخ در قریه پوپلزیی از مربوطات منطقۀ ساروان قلعۀ ولایت سنگین ، اشغالگران خارجی " چهار " مرد و " یک " زن را بشهادت رساندند .

در تاریخ 3 ماه سپتمبر ، اشغالگران در منطقۀ انگور باغ شهر جلال آباد ، بر خانۀ حاجی صبرلعل، قومندان سابق جهادی یورش برده و پس از تلاشی خانه ایشان ، حاجی صبر لعل را با  " دو " تن دیگر بشهادت رساندند . در تاریخ 4 ماه سپتمبر ، اشغالگران خارجی در منطقه اذان ناوۀ منطقه زمینداور ولایت هلمند، بمباردمان کردند که در نتیحه " سه " تن فرد ملکی بشهادت رسیدند . در تاریخ 8 ماه سپتمبر ، اشغالگران خارجی در  ولسوالی سرکان ولایت کنر ،  بالای قریۀ کنجکل ابتدا بمباران نموده و سپس سربازان خارجی در منطقه پیاده شدند که در نتیجه شلیک و بمباردمان اشغالگران ، " دوازده " تن فرد ملکی بشهادت رسیده و اشغالگران " هشت " تن دیگر را از مردم بی دفاع با خود به اسارت بردند . رسانه ها از قول موی سفیدهای  منطقه خبر دادند که اشغالگران از تاریخ 19 الی 21 ماه سپتمبر ، در ولسوالی وانت ولایت نورستان عملیات کردند که در نتیجۀ آن ، " نوزده " فرد ملکی بشمول زنان ، اطفال و متنفذ قومی جناب حاجی جمعه گل  بشهادت رسیدند . در تاریخ 28 ماه سپتمبر ، اشغالگران خارجی در طی عملیات شبانه در منطقه مامندری از مربوطات ولسوالی سپین غر ولایت ننگرهار " ده " تن از افراد ملکی را بشهادت رسانده و " شش " تن دیگر را از مردم همین منطقه با خود به اسارت بردند . در تاریخ 29 ماه سپتمبر ، اشغالگران خارجی  بمنطقه حیدر آباد ولسوالی گریشک ولایت هلمند ، عملیات نموده و به بهانه گرفتار نمودن افراد مشکوک ، خانه های مردم را مورد تلاشی قرار داده و در آخر یک تن از مردم ملکی را بشهادت رسانیده و  " چهار " تن دیگر ( یک نفر با چهار فرزندش ) را با خود به اسارت بردند .

در تاریخ 16 ماه اکتوبر ، اشغالگران خارجی در طی عملیات شبانه در منطقه ممدوکلی از مربوطات ولسوالی چک ولایت میدان وردگ ، یک معلم بنام " نور آغا " را که در مکتب این قریه استاد بود ، بهمراه " دو " خواهر تنی ایشان در جا بشهادت رسانده و " دو " تن دیگر را از باشندگان قریه با خود به اسارت برده اند . در تاریخ 22 ماه اکتوبر ، رسانه های خبری گذارش دادند که در بمباری اشغالگران خارجی در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر " سیزده " تن مردم ملکی مجروح گردیده اند . فضل الله وحیدی والی کنر نیز این واقعه را تایید نموده و گفت که در بمباردمان قوای خارجی " یازده " تن بشمول زنان و اطفال مجروح گردیده اند .

در ماه دسمبر ، یک هیئت از طرف اداره کابل ، برای تحقیق در مورد تلفات ملکی به ولایات ، قندهار ، کاپیسا و پکتیا اعزام گردیده بود و ریاست این هیئت بعهدۀ محمد طاهر سایی بود  ؛ نامبرده پس از اختتام تحقیقات در تاریخ 24 ماه دسمبر به رسانه ها گفت که : تمام کشته شدگان در بمباران اشغالگران خارجی در ولایات قندهار ، کاپیسا و پکتیا افراد ملکی بوده اند .
طبق گفتۀ هیئت مذکور ، در بمباران قوای خارجی در ولسوالی ژری ولایت قندهار ، " هفت " فرد ملکی بشهادت رسیده و " دو " تن دیگر مجروح گردیده اند . همچنین در ولسوالی میوند این ولایت ، " دو " فرد ملکی بشهادت رسیده اند . در منطقه بهار خیل ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا نیز " هفت " فرد ملکی بشهادت رسیده و دو تن دیگر مجروح گردیده اند .
حال باید رسانه های آزاد ، سازمان های حقوق بشر ، حکومت های مستقل و ملت های صلح دوست قضاوت کنند که آیا براستی همچنانکه یوناما می گوید در عملیات های شبانۀ اشغالگران خارجی فقط 63 تن بشهادت رسیده اند و یا اینکه به همین تعداد فقط در یک شب تلف گشته اند ؟

امارت اسلامی افغانستان
۱۴۳۳/۰۳/۱۴ هــق
2012/02/05 م

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر