۰۱ اسفند، ۱۳۹۰

خبرعاجل : 5 سرباز خارجی در فیر یک عسکر افغان کشته وزخمی شدند

قاری یوسف احمدی : از ولایت قندهار خبر رسیده است که یک عسکر افغان در ولسوالی بولدک ولایت قندهار، سربازان اشغالگر خارجی را مورد حمله مسلحانه قرار داده است.
تفصیلات حاکیست که امروز عصر حدود ساعت 4 ، تعدادی از اشغالگران خارجی در منطقه رباط، نزدیک خانه صاحب جان، پیاده به یک پوسته امنیتی سربازان داخلی رفته و در آنجا از مردم پرس و جو می کردند که یک سرباز دلاور افغانی این پوسته ، سربازان اشغالگر خارجی را مورد حمله قرار داد.
خبرمی افزاید، در این عملیات 3 سرباز اشغالگر درجا کشته شده و دو تن دیگر نیز بشدت زخمی شده اند .

شاهدان عینی می گویند که سرباز مذکور را دیده اند که توسط اسلحه پیکا سربازان امریکایی را مورد حمله قرار داده و تلفات مذکور را به آنان وارد کرده است .
گفته می شود که در این عملیات یک افسر اشغالگران  نیز کشته شده است .
مردم منطقه می گویند که عسکر حمله کننده در فیر متقابل دشمن بشهادت رسیده است و اشغالگران، عساکردیگر این پوسته را با دست و پا های بسته با خود به اسارت برده اند.
قابل یادآوریست که حملات سربازان با احساس افغانی برعلیه اشغالگران خارجی در این اواخر شدت یافته است که در این جریان در تاریخ 2012/01/20  در روز جمعه یک عسکر قهرمان افغانی در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا در منطقه پاینده خیل ، هنگام تعلیم در مرکز مشترک سربازان فرانسوی و داخلی ، اشغالگران فرانسوی را مورد حمله قرار داد که در نتیجه آن هفت سرباز و افسر فرانسوی بهلاکت رسیده و هفده تن دیگر نیز مجروح گردیدند و سرباز قهرمان نیز بعلل نامعلومی از طرف دشمن زنده دستگیر گردید.
الله تعالی اسباب آزادی این قهرمان آزاده را فراهم نماید آمین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر